måndag 21 juni 2010

Black / Croft

Har nyligen läst ut tre böcker, varav två jag kommer berätta om nu.


Tempt Me With Darkness av Shayla Black.
[...]She's a modern woman about to discover ancient magic...
Olivia shares a mystical- and irresistible- connection with brooding Marrok.
Soon after the sexy warrior appears in her erotic dreams,
he abducts her, demanding she uncurse him.
Their intense passion is more powerful- and intimate- than either of them has ever known.
Olivia may be the key to unlocking the diary that will break Morganna's hold on his life.
But in the wrong hands, the book also holds the power to destroy magickind[...]


Mycket irriterande bok enligt min åsikt. För det första språket;
"gammeldags" brittiska utspelad i modern tid. Har man inte engelska som
modersmål så kan det lätt bli lite krångligt att hänga med i svängarna. Plus att
läsa om en karl som säger "Aye" var och varannan mening är sjukt påfrestande för mitt humör.



Själva storyn skulle kunna funka, om det inte vore för huvudkaraktärerna.

Tjejen/Kvinnan i boken är bara för korkad. Bimbo. Det kändes som om att författaren fyllde ut sida efter sida med Olivia's velande bara för att få...mer text till sin bok. Dumt. "Åh, han tar på mig, han måste älska mig." " Åh nej, han tittar konstigt på mig, nu hatar han mig." Buhu. Sådär låter det ungefär när bruden i boken gör entré.

Sedan har vi då Mannen. Lite av ett äckel. "Måste bestiga min kvinna även om hon gråter/är förbannad/sjuk/ halvt medvetslös. EEEWWW!!!


Inget jag rekommenderar. Det föll inte mig i smaken iallafall.



Riding The Storm av Sydney Croft.
[...]He can summon lightning at will. Emerge unscathed from the center of tornado.
Strip a woman down to her barest defenses through the sheer force of his sexuality.
He's gorgeous, he's dangerous, and the target of parameteorologist Haley Holmes's latest mission.
Haley has been dispatched to the Louisiana bayou to investigate the phenomenom known as Remy Begnaud - man with a gift he never wanted: the ability to control a storm's fury.But even a woman trained in bizarre weather phenomenon has no defense against the electrifying power of the ex-Navy SEAL...a power his enemies would kill to control. [...]


Ibland får man hem böcker som inte riktigt blir som man hade tänkt sig.
Och det är inte första gången som det har hänt mig.
Paranormal Romance är en stor underkategori till Romance, och det finns ofantligt mycket böcker/författare av välja emellan. Så självklart kan det bli lite fel ibland, hehe.
Så, ännu en gång fick jag hem en Erotica Romance!
Jag tror att ni kan gissa er till vad huvudinnehållet i sådana böcker handlar om! ;)
Dock i det här fallet så fanns det en hyfsad story, det gick faktiskt att läsa. Majoriteten av Erotica Romance har liten till ingen handlig alls, allt från halvporrigt innehåll till ren hard-core. Varför jag beställde hem denna beror på författaren som skriver under psedonym - Larissa Ione/Sydney Croft skriver annars en väldigt populär serie som kallas Demonica, som jag i framtiden kommer skriva om här!
Riding The Storm var inte dålig men den var inte jättebra heller. De sekundära karaktärerna var mer intressanta än huvudkaraktärerna, beskrivningarna av omgivningen, personerna etc gjorde att man lätt kunde måla upp en bild av dessa i skallen och jag vet fortfarande inte om jag vill fortsätta på denna serie. Måste fundera vidare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar