tisdag 15 juni 2010

Night Pleasures - Sherrilyn Kenyon

" Have you ever wanted to know what it's like to be immortal? To journey through the night stalking vampires that prey on humans? To have unlimited wealth, unlimited power? That is my existence, and it's dark and dangerous. I play hero to thousands, but am known to none. And I love every minute of it. Or so I thought until one night when I woke up handcuffed to my worst nightmare: a conservative woman in a button-down shirt. Or in Amanda's case, one buttoned all the way up to her chin. She's smart, sexy, witty, and wants nothing to do with the paranormal - in other words, me "
Mitt bästa felköp!
Den första boken i serien The Dark-Hunter Novels, nr 1 av 17. Bok 18 kommer ut i augusti.
Den här serien är en blandning av mörk vampyrkultur och grekisk mytologi utspelad i modern tid och Kenyon har verkligen lyckats med att skapa en spännande fantasivärld fylld av vampyrer (Daimons även kallat), gudar, demoner och vanliga dödliga!
Huvudpersonerna, Kyrian och Amanda, tillhör den klassiska "opposites attract" och historien tar fart tidigt i boken.
Problem, komplikationer och frustration blir en blir en daglig ingrediens för Amanda när hon dras in i Kyrian's värld som Dark-Hunter. Vilket inte är den enklaste.
Jag skulle dock vilja påstå att Kyrian är en av de törrare "hjältarna" så IFALL du skulle vilja börja på denna serie, bli inte avskräckt, läs den ändå, för i den här boken får du träffa min man för första gången. Mannen som får Edward att verka som en förståndshandikappad spermie, som får alla då-tida, nu-tida och framtida manliga bokkaraktärer att blekna och skämmas. Om jag kunde, så skulle jag gifta mig med honom och skaffa tusen barn och leva lyckligt i en annan dimension för evigheternas evighet.
Ja, du läste rätt. Jag är kär i en bokkaraktär. Jag är kär i Acheron Parthenopaeus. Tihi.

" Cast in shadows, the figure emerging
dominated the small shop. At six feet eight inches, and dressed in all black, he
was a man who made all lifeforms either quiver in fear or straighten in
respect."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar